Onze school

Oost ter Hout is een prachtig gelegen praktijkschool aan het Spaarne die vrij recent in 2014-15 is gerenoveerd. Wij zijn een zeer moderne school in een monumentaal pand. Oost ter Hout kenmerkt zich door structuur, orde, veiligheid, acceptatie, uitdaging en plezier. Uitgangspunt is het kind, dan de leerling en daarna pas de lesstof. Wij werken volgens de principes van het competentiegericht leren. Dit houdt in dat we de vaardigheden aanleren die nodig zijn voor het uitoefenen van een beroep. Op deze manier gaan wij met de leerling op zoek naar zijn/haar sterke kanten en zoeken we samen een goede arbeidsplaats in de maatschappij of een vervolgopleiding.

Praktijkonderwijs bereidt de leerling voor op:

• Werken: functies binnen de arbeidsmarkt op het gemiddelde niveau van assistent.
  • Wonen: zo goed als mogelijk zorgdragen voor jezelf en je directe omgeving.
  • Vrije tijd: het leren omgaan met en het zinvol leren besteden van deze tijd.
  • Burgerschap: het kunnen en willen deelnemen aan de samenleving.

Het uiteindelijke streven is erop gericht dat de leerlingen zich later zo zelfstandig mogelijk in de maatschappij weten te redden. Het begeleiden naar werk is hierbij een belangrijk aspect.

Op onze website vindt u alle informatie over ons lesaanbod, schoolregels, stage, aanmelden, plusklas, nieuws, foto's en verdere informatie die onze school aangaat. Verder kunt u ook naar onze facebook pagina en twitter gaan en daar eventuele reacties achterlaten.

Mocht u interesse hebben voor een bezoekje aan onze school om te kijken of onze school geschikt is voor uw zoon, dochter, pupil of leerling dan kunt u ons bereiken door een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of door een telefonische afspraak te maken.

Team Oost ter Hout